Informatyka - poziom rozszerzony - Klasa III

Lp. Temat Opis Materiał_1 Nauczyciel Materiał_2 Sprawdzian
1. Zapoznanie z tematyka zajęć, omówienie PZO. Regulamin pracowni. b/d b/d b/d b/d
2. Formatowanie danych w komórkach arkusza kalkulacyjnego. Cele i treści Opis lekcji Materiał b/d Praca domowa
3. Tworzenie i formatowanie wykresów. Cele i treści Opis lekcji Materiał b/d
4. Sortowanie, filtrowanie i analiza danych – operacje bazopodobne w Excelu. Cele i treści Opis lekcji Materiał b/d
5. Sortowanie, filtrowanie i analiza danych – operacje bazopodobne w Excelu c.d. Cele i treści Opis lekcji Materiał b/d
6. Nowoczesna firma, czyli jak programy komputerowe ułatwiają pracę Cele i treści Materiał l.1-3 b/d b/d
7. Kalkulujemy, czyli jak wykorzystać arkusz kalkulacyjny w zarządzaniu finansami Cele i treści Materiał l.1-3 b/d b/d
8. Z sieci do tabeli, czyli jak interpretować dane za pomocą arkusza kalkulacyjnego Cele i treści Materiał l.1-3 Test - statystyka b/d
9. Programowanie w arkuszu kalkulacujnym Cele i treści b/d Podstawy VBA b/d
10. Programowanie w arkuszu kalkulacujnym c.d. Cele i treści b/d Trójmian - VBA b/d
11. Elementy statystyczne w arkusz kalkulacyjnym. Cele i treści b/d b/d b/d
12. Elementy statystyczne w arkusz kalkulacyjnym. Cele i treści b/d b/d b/d
13. Ćwiczenia praktyczne w arkuszu kalkulacyjnym. Cele i treści b/d b/d b/d
14. Powtórzenie materiału. Cele i treści b/d b/d b/d
15. Spośród wielu, czyli filtrowanie w arkuszu kalkulacyjnym Cele i treści Tabela_0(3-4) b/d b/d
16. Z eksperymentu do arkusza, czyli analiza danych z doświadczenia. Cele i treści b/d b/d b/d
17. Z eksperymentu do arkusza, czyli analiza danych z doświadczenia c.d. Cele i treści b/d b/d b/d
18. Praca klasowa - arkusz kalkulacyjny b/d b/d b/d Dane do pracy klasowej Praca klasowa - zakres
19. Edytor grafiki w pracy zawodowej, czyli tworzymy reklamę Cele i treści b/d Materiał 19/20 b/d
20. Reklama jest ważna, czyli jak wykonać atrakcyjną prezentacji Cele i treści b/d Materiał 19/20 b/d
21. Prezentacja wideo, czyli jak przygotować prezentację filmową Cele i treści b/d Materiał 21/22 b/d
22. Multimedia w prezentacji, czyli dźwięk i film na slajdach Cele i treści b/d Materiał 21/22 b/d
23. Multimedia w prezentacji, czyli dźwięk i film na slajdach c.d. Cele i treści b/d b/d b/d
24. Skuteczne wsparcie, czyli jak przygotować pokaz prezentacji Cele i treści b/d b/d b/d
25. Atrakcyjnie i wygodnie, czyli jak upowszechniać prezentację Cele i treści b/d b/d b/d
26. Utrzymujemy kontakt z klientami, czyli korespondencja seryjna. Cele i treści Baza danych - arkusz b/d Korespodencja seryjna-ćwiczenie
27. Utrzymujemy kontakt z klientami, czyli korespondencja seryjna c.d. Cele i treści b/d b/d b/d
28. Projekt multimedialny - promocja filmu Cele i treści b/d b/d b/d
29. Projekt multimedialny - promocja filmu Cele i treści b/d b/d b/d
30. Projekt multimedialny - promocja filmu Cele i treści b/d b/d b/d Prezentacja projektów
31. Projekt multimedialny - promocja filmu - c.d. Cele i treści b/d b/d b/d Prezentacja projektów
32. Różne sposoby instalacji, czyli przygotowujemy miejsce dla systemu Linux Cele i treści Linux - podstawy Materiał 31-33 Linux - materiały
33. Wiele wersji, czyli wybieramy dystrybucje Linux Cele i treści b/d Materiał 31-33 b/d
34. Bez kosztów, czyli programy w Linux Cele i treści b/d Materiał 31-33 b/d
35. Tryb tekstowy jest ważny, czyli poznajemy konsolę Linux Cele i treści b/d b/d b/d
36. Okienka nie są potrzebne, czyli używamy konsoli Linux Cele i treści b/d b/d b/d
37. Komputer w kieszeni, czyli jak wykorzystać system Android w nauce i pracy Cele i treści b/d b/d b/d
38. Był pierwszym z okienkami, czyli macOS i jego właściwości Cele i treści b/d b/d b/d
39. Różne systemy operacyjne - podsumowanie. Cele i treści b/d b/d b/d
40. Przypomnij sobie, czyli wracamy do środowiska programistycznego Cele i treści b/d b/d b/d
41. Struktura programu, operacje wejścia, wyjścia. Cele i treści b/d Materiał 40-45 b/d
42. Zmienna, stałe, wskażniki i referencje. Wyrażenia arytmetyczne, relacje i operatory logiczne. Cele i treści b/d Materiał 40-45 b/d
43. Priorytety relacji i działań.Liczby losowe. Komentarze. Cele i treści b/d Materiał 40-45 b/d
44. Instrukcje przypisania. Instrukcje złożone. Instrukcje warunkowe. Instrukcje iteracyjne. Cele i treści b/d Materiał 40-45 b/d
45. Praca klasowa z podstaw programowania. Cele i treści b/d b/d b/d
46_47. Plikowe operacje wejścia-wyjścia Cele i treści b/d Materiał 46-47(T) b/d
48-49. Plikowe operacje wejścia-wyjścia - cz.II Cele i treści b/d Materiał 48 - 49 Programy - txt
50_51. Ćwiczenia - operacje I/O Cele i treści Ćwiczenia praktyczne b/d b/d
52. Przypomnij sobie, czyli wracamy do środowiska programistycznego. Cele i treści b/d b/d b/d
53. Przypomnij sobie, czyli podstawy języka programowania. Cele i treści b/d b/d b/d Praca klasowa - zagadnienia
54. Czy litery to liczby, czyli kod ASCII i porównanie tekstów Cele i treści b/d b/d b/d
55. Metoda naiwna, czyli szukamy wzorca w tekście Cele i treści Wyszykiwanie wzorca - opis Materiał_55 b/d
56. Realizacja algorytmu, czyli program szuka wzorca Cele i treści Wyszykiwanie wzorca - opis Materiał_55 b/d
57. Przybliżona wartość, czyli komputer oblicza wartość pierwiastka kwadratowego Cele i treści b/d b/d b/d
58. Zbiór Cantora, czyli najprostsze tworzenie fraktali Cele i treści b/d b/d b/d
59. Drzewo binarne, czyli hierarchiczna struktura danych. Cele i treści b/d b/d b/d
60. Trójkątny fraktal, czyli trójkąt Sierpińskiego. Cele i treści b/d b/d b/d
61. Krzywa fraktalna, czyli płatek Kocha. Cele i treści b/d b/d b/d
62. Jak to zapisać, czyli zamiana systemów liczbowych z ósemkowego na szesnastkowy Cele i treści Materiał 62_66 Systemy liczbowe Materiał do lekcji
63. Mniej lub więcej ósemek, czyli dodawanie i odejmowanie w systemie ósemkowym Cele i treści b/d b/d Działania na bitach
64. Iloczyn i iloraz oktalny, czyli mnożenie i dzielenie w systemie ósemkowym Cele i treści b/d b/d b/d
65. Nie tylko dwójkowy i dziesiętny, czyli suma i różnica w systemie innym niż dziesiętnym Cele i treści b/d b/d b/d
66. Iloczyn i iloraz w systemie innym niż dziesiętnym, czyli wielokrotności w systemach pozycyjnych Cele i treści b/d b/d b/d
67. Wyciąganie elementów z listy, czyli znajdowanie najdłuższego spójnego podciągu niemalejącego Cele i treści b/d Materiał 67 b/d
68. Elementy występujące kolejno po sobie, czyli znajdowanie najdłuższego spójnego podciągu o największej sumie Cele i treści b/d Materiał 68 b/d
69. Ta sama kolejność, czyli szukanie najdłuższego wspólnego podciągu Cele i treści b/d Materiał 69 b/d
70. Z której strony, czyli położenia punktów względem prostej Cele i treści b/d Materiał 70 b/d
71. Algorytmy badające własności geometryczne, czyli przynależności punktu do odcinka Cele i treści Materiał 71 - cpp Materiał 71 Materiał 71 - uzupełnienie
72. Skrzyżowanie dróg, czyli badanie przecinania się odcinków/td> Cele i treści b/d Materiał 72 b/d
73. Wewnątrz czy na zewnątrz, czyli badanie przynależności punktu do trójkąta Cele i treści b/d Materiał 73 b/d
74. Wyznaczanie pola ograniczonego wykresem funkcji, czyli całkowanie numeryczne metodą prostokątów Cele i treści Materiał uzupełniający Materiał 74 Programy i zadania maturalne
75. Wyznaczanie pola ograniczonego wykresem funkcji, czyli całkowanie numeryczne metodą trapezów Cele i treści b/d Materiał 75 b/d
76. Znajdowanie elementów w zbiorze, czyli wyszukiwanie liniowe Cele i treści b/d Materiał 76 b/d
77. Szukanie połówek, czyli wyszukiwanie elementów poprzez połowienie Cele i treści b/d Materiał 77 b/d
78. Ustawianie kart, czyli sortowanie przez wstawianie Cele i treści b/d Materiał 78 b/d
79. Reguła falsi, czyli przybliżone rozwiązywanie równań Cele i treści b/d Materiał 79 b/d
80. Geometria obliczeniowa, czyli sprawdzanie przynależności punktu do wielokąta wypukłego Cele i treści b/d Materiał 80 b/d
81. Algorytm wyszukujący, czyli liniowe przeszukiwanie ciągu w poszukiwaniu żądanego elementu z wykorzystaniem wartownika Cele i treści b/d Materiał 81 b/d
82. Podejście zachłanne, czyli problem plecakowy Cele i treści b/d Materiał 82 b/d
83. Z miasta A do miasta B, czyli szukanie najkrótszej drogi metodą zachłanną Cele i treści b/d Materiał 83 Algorytm Dijkstry
84. Pakowanie plecaka, czyli programowanie dynamiczne Cele i treści b/d Materiał 84 Problem plecakowy
85. Metoda haszowania, czyli wyszukiwanie wzorca w tekście Cele i treści b/d Materiał 85 b/d
86. Metoda Monte Carlo, czyli symulacja ruchów Browna Cele i treści b/d Materiał 86 b/d
87. Korzystamy z office.com, czyli jak wykorzystać aplikacje chmury w nauce Cele i treści b/d Materiał 87 b/d
88. Fibonacci i jego wzór, czyli generujemy kolejne liczby ciągu Cele i treści b/d b/d b/d
89. Nie tylko w firmie, czyli wykorzystanie aplikacji komunikacyjnych w nauczaniu Cele i treści b/d Materiał 89 b/d Praca klasowa
90. Każdy ma notatki, czyli jak wykorzystać chmurę do wspólnej nauki Cele i treści b/d Materiał 90 b/d b/d
91. Walidacja, czyli sprawdzamy wyniki swojej pracy Cele i treści b/d Materiał 91 b/d
92. Matura, czyli jak komputery wspomagają przygotowanie do egzaminu Cele i treści b/d b/d b/d
93. Rozwiązywanie testów pomaga w nauce, czyli jak aplikacje testują wiedzę Cele i treści b/d b/d Matura-2023_arkusz