Informatyka - poziom rozszerzony - Klasa I

Lp. Temat Opis Materiał_1 Materiał_2 Materiał_3 Sprawdzian
1. Bądź uczciwy, czyli przestrzeganie prawa w świecie informatyki Cele i treści Ćwiczenie 1 b/d b/d
2. 8, 16, 32, 64, czyli jak rozwój technologii wpływa na rozwój społeczeństw Cele i treści Zapis binarny danych b/d b/d
3. Chronimy informacje, czyli techniki uwierzytelniania , kryptografia i podpis elektroniczny Cele i treści b/d b/d b/d
4. Praktycznie i teoretycznie, czyli trendy historyczne w rozwoju technologii Cele i treści b/d b/d b/d
5. Kim jestem, czyli jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci Cele i treści RODO Bezpieczeństwo online w sieci b/d
6. Przypomnij sobie, czyli podstawy tworzenia algorytmów Cele i treści b/d b/d b/d Sprawdzian 1
7. Algorytmy, czyli utrwalamy swoją wiedzę Cele i treści b/d b/d b/d
8. Pozycyjne reprezentacje liczb, czyli tablice w algorytmie Cele i treści b/d b/d b/d
9. Narzędzia, czyli jak dobrać i skonfigurować środowisko programistyczne Cele i treści b/d b/d b/d
10. C z plusami, czyli uruchamiamy pierwsze programy w C++ Cele i treści b/d b/d b/d
11. C z plusem, czyli podstawy programowania Cele i treści b/d b/d b/d
12. C z plusem, czyli podstaw programowania ciąg dalszy Cele i treści b/d b/d b/d
13. Wspólna miara, czyli podstawy złożoności obliczeniowej Cele i treści b/d b/d b/d
14. Przez 1 i siebie, czyli jak zbadać, czy liczba jest liczbą pierwszą Cele i treści b/d b/d b/d
15. Która pierwsza, czyli jak program bada liczby Cele i treści Liczba pierwsza C++ b/d b/d
16. Więcej pierwszych, czyli generujemy liczby Cele i treści b/d b/d b/d
17. Największy i najmniejszy, czyli jak znaleźć NWD i NWW Cele i treści b/d b/d b/d
18. Euklides i rekurencja, czyli szukamy NWD Cele i treści b/d b/d b/d
19. Metoda iteracji, czyli algorytm Euklidesa w innej postaci Cele i treści b/d b/d b/d
20. Dodawanie ułamków, czyli jak wykorzystać NWW i NWD w programie komputerowym Cele i treści b/d b/d b/d
21. Skracamy i wyłączamy, czyli dodawania ułamków ciąg dalszy Cele i treści b/d b/d b/d
22. Szyfrowanie, czyli poznajemy szyfr Cezara Cele i treści szyfrowanie v.2 - CPP Kody znaków - ASCII Szyfrowanie-film
23. Konspiracja, czyli tworzymy własne szyfry Cele i treści b/d b/d b/d
24. Z kluczem publicznym, czyli bezpieczniejsze szyfrowanie Cele i treści b/d b/d b/d
25. Szyfrowanie zachłanne, czyli Kody Huffmana Cele i treści b/d b/d b/d
26. Tworzenie szyfrów przedstawieniowych, czyli kodowanie znaków o zmiennej długości Cele i treści b/d b/d b/d
27. Automat wydaje monety, czyli jak dynamicznie wydawać resztę Cele i treści b/d b/d b/d
28. Wydajemy resztę, czyli jak wykorzystać metodę zachłanną Cele i treści b/d b/d b/d
29. Co z tym groszem, czyli błąd zaokrąglenia i błąd przybliżenia Cele i treści b/d b/d b/d
30. Sprawdzam, czyli porównywanie tekstów i wyszukiwanie wzorca w tekście metodą naiwną Cele i treści b/d b/d b/d
31. Od ostatniego, czyli szukamy wzorca tekstu metodą Boyera–Moore’a Cele i treści b/d b/d b/d
32. Z lewej i z prawej, czyli szukamy palindromów Cele i treści b/d b/d b/d
33. Przestawianie liter, czyli jak stworzyć anagram Cele i treści b/d b/d b/d
34. Od A do Z, czyli alfabetyczne sortowanie wyrazów Cele i treści b/d b/d b/d
35. Odwrotna notacja polska, czyli zapisujemy wyrażenia arytmetyczne Cele i treści b/d b/d b/d
36. Naiwny jak algorytm, czyli szukamy najmniejszego i największego elementu metodą naiwną Cele i treści b/d b/d b/d
37. Dwie dodatkowe tablice, czyli stosujemy algorytm optymalny Cele i treści Liczby do posortowania b/d b/d
38. Dziel i zwyciężaj, czyli sortowanie metodą scalania Cele i treści b/d b/d b/d
39. Raz krócej, raz dłużej, czyli sortowanie kubełkowe Cele i treści b/d b/d b/d
40. Sortowanie - porównanie metod Cele i treści b/d b/d b/d
41. Modele w przestrzeni, czyli podstawy druku 3D Cele i treści b/d Drukarka 3D Drukowanie 3D
42. Modelujemy, czyli jak projektować obiekty 3D Cele i treści Tinkercad - logowanie b/d b/d
43. Wizualizacja pomysłów, czyli projektujemy dom w edytorze 3D Cele i treści b/d b/d b/d
44. Urządzamy mieszkanie, czyli wizualizacje 3D Cele i treści b/d b/d b/d
45. Wypukłości nie tylko 3D, czyli tworzymy elementy graficzne publikacji Cele i treści b/d b/d b/d
46. Dynamicznie, czyli jak tworzyć ruchome wizualizacje Cele i treści Excel-ćwiczenia(RAR) b/d b/d
47. Z wydruku do komputera, czyli skanujemy i odczytujemy dokumenty Cele i treści onlineocr - link b/d b/d
48. Dokumentujemy wydarzenia, czyli aktywna praca w aparatem fotograficznym Cele i treści Podstawowe zasady kompozycji. b/d b/d
49. Szturmowiec w chmurze, czyli poprawiamy zdjęcia w edytorze grafiki rastrowej Cele i treści b/d b/d b/d
50. Tego tu nie było, czyli poprawiamy rzeczywistość na fotografiach Cele i treści b/d b/d b/d
51. Własny film, czyli jak twórczo wykorzystać kamerę Cele i treści b/d b/d b/d
52. Ze stratą lub bez, czyli jak kompresować pliki Cele i treści b/d b/d b/d
53. Klatki do komputera, czyli jak transmitować strumieniowo Cele i treści b/d b/d b/d
54. Nie wszystko jest takie oczywiste, czyli jak działa internet Cele i treści b/d b/d b/d
55. Zabezpieczenia firewall Cele i treści b/d b/d b/d
56. Sieć to nie tylko internet, czyli poznajemy topologię sieci komputerowych Cele i treści P2P - opis b/d b/d
57. Warstwowy model sieci komputerowej Cele i treści b/d b/d b/d
58. Funkcje urządzeń i protokoły Cele i treści b/d b/d b/d
59. Kto tam, czyli identyfikujemy komputery w sieci Cele i treści b/d b/d b/d
60. Kupujemy świadomie, czyli poznajemy parametry urządzeń peryferyjnych Cele i treści Projekt-do opracowania DPI a PPI b/d
61. Projektuję rozbudowę i zakup nowego zestawu Cele i treści b/d b/d b/d
D1. Operacje wejścia - wyjścia Cele i treści Materiał do lekcji b/d b/d
D2. Zmienne, stałe, wskaźniki, referencje, wyrażenia, relacje i operatory. Cele i treści Materiał do lekcji b/d b/d
D3. Arkusz kalkulacyjny - kurs - cz.1. - podstawy Cele i treści Arkusz kalkulacyjny - ćwiczenia b/d b/d
D4. Arkusz kalkulacyjny - kurs - cz.2. - ćwiczenia praktyczne Cele i treści Arkusz kalkulacyjny - ćwiczenia b/d b/d
D5. Arkusz kalkulacyjny - kurs - cz.3. - programowanie Cele i treści Arkusz kalkulacyjny - ćwiczenia b/d b/d
K1. Podsumowanie przerobionego mateteriału b/d b/d b/d b/d