Lp. |
Temat |
Opis |
Materiał_1 |
Materiał_2 |
Materiał_3 |
Sprawdzian |
1. |
Bądź uczciwy, czyli przestrzeganie prawa w świecie informatyki |
Cele i treści |
Ćwiczenie 1 |
b/d |
b/d |
2. |
8, 16, 32, 64, czyli jak rozwój technologii wpływa na rozwój społeczeństw |
Cele i treści |
Zapis binarny danych |
b/d |
b/d |
3. |
Kim jestem, czyli jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci |
Cele i treści |
RODO |
b/d |
b/d |
4. |
Przypomnij sobie, czyli podstawy tworzenia algorytmów |
Cele i treści |
Algorytmika podręcznik |
b/d |
b/d |
Sprawdzian 1 |
5. |
Narzędzia, czyli jak dobrać i skonfigurować środowisko programistyczne |
Cele i treści |
Film cz.2 |
Film cz.3 |
Film cz.4 |
6. |
C z plusami, czyli uruchamiamy pierwsze programy w C++ |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
b/d |
7. |
C z plusem, czyli podstawy programowania |
Cele i treści |
Ćwiczenie wykonywane na lekcji |
b/d |
b/d |
8. |
C z plusem, czyli podstaw programowania ciąg dalszy |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
b/d |
9. |
Przez 1 i siebie, czyli jak zbadać, czy liczba jest liczbą pierwszą |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
b/d |
10. |
Która pierwsza, czyli jak program bada liczby |
Cele i treści |
Algorytm |
b/d |
Liczba pierwsza-rys.10.1 (RAR) |
11. |
Największy i najmniejszy, czyli jak znaleźć NWD i NWW |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
b/d |
12. |
Dodawanie ułamków, czyli jak wykorzystać NWW i NWD w programie komputerowym |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
b/d |
13. |
Skracamy i wyłączamy, czyli dodawania ułamków ciąg dalszy |
Cele i treści |
plik źródłowy - CPP |
b/d |
b/d |
14. |
Szyfrowanie, czyli poznajemy szyfr Cezara i szyfr przedstawieniowy |
Cele i treści |
szyfrowanie v.2 - CPP |
Kody znaków - ASCII |
Szyfrowanie-film |
15. |
Konspiracja, czyli tworzymy własne szyfry |
Cele i treści |
SZYFR CEZARA-film-CPP |
szyfrowanie-gen.losowy-CPP |
Poprawa I sprawdzianu |
16. |
Automat wydaje monety, czyli jak dynamicznie wydawać resztę |
Cele i treści |
b/d |
Reszta v1 - CPP |
b/d |
17. |
Modele w przestrzeni, czyli podstawy druku 3D |
Cele i treści |
b/d |
Drukarka 3D |
Drukowanie 3D |
18. |
Modelujemy, czyli jak projektować obiekty 3D |
Cele i treści |
Tinkercad - logowanie |
b/d |
b/d |
19. |
Wizualizacja pomysłów, czyli projektujemy dom w edytorze 3D |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
Ptojekt domu 3D |
20. |
Wypukłości nie tylko 3D, czyli tworzymy elementy graficzne publikacji |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
b/d |
21. |
ZZ wydruku do komputera, czyli skanujemy i odczytujemy dokumenty |
Cele i treści |
onlineocr - link |
b/d |
b/d |
22. |
Dokumentujemy wydarzenia, czyli aktywna praca w aparatem fotograficznym |
Cele i treści |
Podstawowe zasady kompozycji. |
b/d |
b/d |
23. |
Szturmowiec w chmurze, czyli poprawiamy zdjęcia w edytorze grafiki rastrowej |
Cele i treści |
Zdjęcie do poprawienia. |
GIMP retusz zdjęcia-linki |
GIMP- zdjęcie do retuszu |
24. |
Tego tu nie było, czyli poprawiamy rzeczywistość na fotografiach |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
b/d |
25. |
Własny film, czyli jak twórczo wykorzystać kamerę |
Cele i treści |
ZIMA - materiały |
b/d |
b/d |
26. |
Klatki do komputera, czyli jak transmitować strumieniowo |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
b/d |
27. |
Nie wszystko jest takie oczywiste, czyli jak działa internet |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
Materiał do lekcji |
28. |
Sieć to nie tylko internet, czyli poznajemy topologię sieci komputerowych |
Cele i treści |
P2P - opis |
Materiał do lekcji |
Bezpieczeństwo online w sieci |
29. |
Kto tam, czyli identyfikujemy komputery w sieci |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
Materiał do lekcji |
30. |
Kupujemy świadomie, czyli poznajemy parametry urządzeń peryferyjnych |
Cele i treści |
Projekt-do opracowania |
DPI a PPI |
Materiał do lekcji |
D1. |
Sortowanie przez scalanie i sortowanie kubełkowe. |
Cele i treści |
b/d |
b/d |
b/d |
D2. |
Arkusz kalkulacyjny - kurs - cz.1. - podstawy |
Cele i treści |
Arkusz kalkulacyjny - ćwiczenia |
b/d |
b/d |
D3. |
Arkusz kalkulacyjny - kurs - cz.2. - ćwiczenia praktyczne |
Cele i treści |
Arkusz kalkulacyjny - ćwiczenia |
b/d |
b/d |
K1. |
Podsumowanie przerobionego mateteriału |
b/d |
b/d |
b/d |
b/d |